Wiosenne drzewka z włóczki – Dziecko na warsztat 4

Tematem marcowych warsztatów były nici i włóczki. Ja swój warsztat przeprowadziłam dopiero w kwietniu i bardzo ale to bardzo pomogło mi przysłowie „kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy trochę lata”. I będzie plecenie.

Chciałam do pomysłu zaangażować swoich synów i dzieci znajomych, ale chłopaki nie byli kompletnie zainteresowani. Mieli swój plan na niedzielne popołudnie. A my z Mariolką zabrałyśmy się do pracy. Zrobiłyśmy wiosenne plecione drzewka z włóczki.

wiosenne_drzewka_01

Były nam potrzebne gałązki wierzbowe, bo są elastyczne i można z nim zrobić ładne kółka, oraz kolorowe włóczki i wstążeczki.

Najpierw gałązek zrobiłam nam niezbyt idealne okręgi, ale przypominające swoim kształtem koła. Później wybrałyśmy odpowiadające nam kolory włóczek i docięłyśmy odpowiednie ich rozmiary. Przywiązałyśmy po pięć „gałęzi”, a następnie splotłyśmy wszystkie warkoczem w pień.

wiosenne_drzewka_02wiosenne_drzewka_03

Kolejnym krokiem było ozdabianie drzewka za pomocą kolorowych wstążeczek i włóczek. Plotłyśmy i plotły.

wiosenne_drzewka_03_1

wiosenne_drzewka_03_2wiosenne_drzewka_03_3

Po pierwszej serii postanowiłyśmy zaszaleć z trochę większymi kołami i żeby łatwiej się zaplatało warkocz zrobiłam nam po sześć gałęzi.

wiosenne_drzewka_04wiosenne_drzewka_05wiosenne_drzewka_06wiosenne_drzewka_07wiosenne_drzewka_08

Mariolka postanowiła zostawić swoje duże drzewko bez ozdób i powiesiła je na drzwiach wejściowych. Ja swoje udekorowałam wstążkami: czerwoną, złotą i zieloną oraz śliczną różowiótką włóczką oplotłam część koła.

wiosenne_drzewka_09wiosenne_drzewka_10

A oto skończone włóczkowe drzewka:

wiosenne_drzewka_11

Zapraszam Was serdecznie do zobaczenia, co ciekawego stworzyły inne uczestniczki projektu!!!





Dziecko na warsztat Namaluj mi Latorośle Borsuczkowo Nasza szkoła domowa I&K w domowym zaciszu Kidsandu Animart - animacje z twojej bajki Tymoszko Dzwoneczkowa Karolowa mama Co robi Robcio Dzika Jabłoń Gugusiowo Cały świat Karli Elena po polsku WorldSchool Explorers Igranie z Tosią Świat Tomskiego Ina i Sewa On ona i dzieciaki Czytoczary Kreatywnie z dzieciakami Kreatywna dżungla Mama Aga sztuka i dzieciaki Więc bawmy się My home and heart Myshowelove Słowo mamy Kusiatka Zakręcony Belfer Kreatywna mama Kreatywnym Okiem Pomysłowe Smyki Kreatywnie w domu Kinderki
Skomentuj

