Wernisaż i warszataty plastyczne na zakończenie roku

Koniec roku szkolnego już się bliża wielkimi krokami i nadszedł czas podsumowań. Mija drugi rok mojej przygody z prowadzeniem zajęć plastycznych w szkole podstawowej. To był dla mnie niezwykły czas, pięć grup: różne pomysły, różne wymagania i wiele zrealizowanych projektów. Pojawia się pytanie jak to podsumować w ciekawy sposób i pokazać zarówno dzieciom i ich rodzicom ogrom pracy jaki wykonaliśmy? Najlepiej zorganizować wystawę. I udało mi się to zrobić pod koniec ubiegłego roku.

IMG_1821

Marzenie o wystawie powstało w mojej głowie, gdy tylko zaczęłam prowadzić zajęcia z dzieciakami, nie wiedziałam, że tak szybko się urzeczywistni i będzie mi tak uroczysty charakter. Razem z paniami postanowiłyśmy zakończyć rok inaczej i zorganizować wernisaż prac wraz ze wspólnymi warsztatami plastycznymi dla dzieci i rodziców. Miałyśmy do dyspozycji dwie sale: w jednej odbyła się wystawa a w drugiej warsztaty i rozdanie świadectw. Był tylko mały problem, miałyśmy mnóstwo dzieł do pokazania,ale nie mogłyśmy nic przybijać do ścian a nie miałyśmy żadnych paneli wystawowych. Trzeba było wytężyć wyobraźnię, popytać doświadczonych znajomych i poszukać po Internecie i rozwiązanie się znalazło. Wykorzystałyśmy tekturowe pudła. Objechałam wszystkie większe sklepy w okolicy, przeczyściłam magazyn w firmie mojego taty i stojaki były gotowe.

Dzieci wykonały własnoręczne zaproszenia każdy dla swoich rodziców. Miały pełną dowolność w wyborze środków i formy.

IMG_1733

IMG_1734IMG_1723

IMG_1736IMG_1738

A my trzy zajęłyśmy się przygotowaniem ekspozycji i warsztatów. Do wspólnych działań artystycznych potrzebowałyśmy różnych materiałów  plastycznych oraz mnóstwa zdjęć, bo tematem był kolaż pt. „Mój rok w szkole”.

IMG_1794

Plan wydarzenia był następujący: najpierw powitanie wszystkich w sali warsztatowej, wspólne otwarcie i oglądanie wystawy, a później rodzinne działania artystyczne i na koniec wręczenie świadectw wraz z teczkami pełnymi prac plastycznych.

Wernisaż:

Było kolorowo, tłoczno i radośnie. Dzieci biegały po sali wyszukując swoich dzieł i z dumą pokazywały je swoim rodzicom. Wszyscy robili zdjęcia i dobrze się bawili.

IMG_1790IMG_1801IMG_1816IMG_1813IMG_1815IMG_1848IMG_1887IMG_1866IMG_1828

Warsztaty plastyczne

Po obejrzeniu ekspozycji zaprosiliśmy naszych uczniów i ich rodziców do wspólnej twórczości. Każde dziecko otrzymało kolorowy karton, zdjęcia, nożyczki, klej i różne materiały do ozdabiania. Wszyscy pracowali z pełnym zaangażowaniem i radością. Powstały przepiękne i wyjątkowe pamiątki.

IMG_1904IMG_1901IMG_1919IMG_1908IMG_1921IMG_1928

Na koniec pozostało rozdać świadectwa i życzyć wszystkim udanych wakacji i usłyszeć od jednego z ojców, że to było najlepsze zakończenie roku szkolnego w jakim uczestniczył.

 

Skomentuj

