Roślinne tkanie

Mój ogród wreszcie nie tylko cieszy moje oczy i mojej rodziny, ale od tej jesieni cieszy też zmysły moich szkolnych dzieci. Od dawna chciałam móc wykorzystywać rośliny do działań twórczych i w końcu nadszedł ten dzień, a nawet te dni. Roślinne tkanie przeprowadziłam w trzech grupach wśród dzieci od 6 do 9 lat i wszystkim bardzo się podobało.

IMG_3697

Uwielbiam używać rzeczy i przedmioty, które mam pod ręką. Do stworzenia krosen tkackich wykorzystałam łodygi trawy bambusowej, która rośnie w moim ogrodzie. Najpierw skleiłam bambusowe patyki klejem na gorąco, a potem dla pewności jeszcze je w rogach przewiązałam.

IMG_3671

Pierwsza grupa przewiązywała krosna kolorowymi kordonkami, a w drugiej użyłam już mocniejszych sznurków.  Starsze dzieci mogą same spróbować przeplatania i zawiązywania sznurków, a młodszym można zrobić albo pomóc.

A do wyplatania posłużyły nam rośliny: kwiaty topinambura i rozchodnika, kwiatostany trawy ozdobnej, liście klonu, żurawki, piwonii, morwy, borówki amerykańskiej, paprocie, mięta, jarzębina, owoce róży pnącej. Wy możecie wykorzystać takie rośliny jakie znajdziecie w swoim ogrodzie albo na spacerze w parku.

dary_natury

Dzieci mogły poczuć cudne zapachy – miętą pachniało w całej szkole, napawać się przepięknymi kolorami i fakturami roślin. Największym powodzeniem cieszyły się delikatne i puchate kwiatostany trawy oraz mięta. Zaangażowali się wszyscy. I w pracy każdego dziecka widać było jego charakter. Powstały krosna po brzegi wypełnione kolorowymi roślinami i bardzo ascetyczne z użyciem jednego rodzaju rośliny albo z ograniczoną ilością i paletą barw.

A ich dzieła prezentują się tak:

IMG_3702IMG_3700IMG_3698IMG_3696IMG_3695IMG_3694IMG_3690IMG_3688IMG_3686IMG_3684IMG_3682IMG_3681

One thought on “Roślinne tkanie

  1. Pingback: Jesienne abstrakcje | MAMA AGA, sztuka i dzieciaki

Skomentuj

