Jak zrobić lotnisko?

Jak zrobić lotnisko? Szybko, trzeba tylko wcześniej zgromadzić potrzebne materiały, a jest ich kilka i zazwyczaj znajdą się w każdym domu. Wszystkie konieczne obiekty to rzeczy, które najczęściej lądują w koszu na śmieci.

IMG_2639

Podstawę stanowi kartonowe pudełko po pizzy na wynos, poza tym potrzebne są jeszcze czarny karton, biała kredka, klej lub dwustronna taśma klejąca, taśma izolacyjna (ja miałam czerwoną i czarną), kartonowa tuba z papierowych ręczników, pudełko  po dużym serku – ja miałam po Mascarpone i światełka choinkowe.

IMG_2686IMG_2670

Na rozłożone pudełko po pizzy naklejamy czarny karton, na którym rysujemy białą kredką pas startowy. Ołówiek lub końcówką pędzelka robimy wokół pasa startowego otworki na światełka. Odwracamy do góry nogami  i w każdym otoworku umieszczamy po jednej lampce. Nadmiar światełek zwijamy i podklejamy taśmą.

IMG_2678IMG_2693IMG_2695

Tubę po ręcznikach papierowych i pojemink po serku oklejamy taśmą izolacyjną i sklejamy razem tworząć jednocześnie wieżę kontrolną i lądowisko dla helikopterów. Stawiamy pomiędzy początkiem pasów startowych dla samolotów. Na pasach ustawiamy samoloty, światełka włączamy do prądu i można startować i lądować.

IMG_2694IMG_2669

Zabawka największe wrażenie robi wieczorem w ciemnym pokoju, gdy światełka migają różnymi kolorami.

Lotnisko zrobiłam dla młodszego synka, ale nawet starszy 9-letni miał dużą radochę ze wspólnej zabawy.

IMG_2690

Pomysł i spsoób jego realizacji znalazłam tutaj.

Skomentuj

