Cwaniaczek rządzi!

Jasiek jest fanem serii „Dziennik Cwaniaczka”. Pierwszą część dostał od wujka i to był początek fascynacji. Greg Heffley prowadzi dziennik, w którym opisuje swoje perypetie szkolne i domowe. A jak sami pamiętamy, życie nastolatka bywa bardzo trudne.

IMG_1755

Greg nie ma łatwo, w szkole jest dzieciakiem, który „jeszcze nie wystrzelił w górę”, a w domu środkowym z trójki rodzeństwa. Ma dwóch braci, którzy wcale nie ułatwiają mu życia. Starszy Rodrick jest fanem heavy metalu i ma kapelę o nazwie „Bródna Pieluha” i uwielbia dokuczać Gregowi. Raz zrobił mu taki kawał: „To lato nie zaczęło się zbyt obiecująco, a wszystko przez mojego starszego brata, Rodricka. Po kilku dniach wakacji Rodrick obudził mnie w środku nocy. Powiedział, że przespałem całe wakacje, ale na szczęście obudziłem  się  na czas i zdążę na rozpoczęcie roku.”  Natomiast młodszego Manny’ego „rodzice chronią jakby był księciem albo kimś w tym rodzaju. No i on nigdy im nie podpada, chociaż powinien.”

IMG_1774

Greg uwielbia gry wideo i jest uzależniony od węglowodanów, jednak rodzice nie pochwalają obu tych pasji. „Nie wiem, czy już o tym wspominałem, ale jestem ŚWIETNY w grach wideo.” Rodzice cały czas „wiercą mu dziurę w brzuchu”, żeby wychodził z domu i był bardziej „aktywny”. I pomimo, że autor jest w naszym wieku, a opisuje czas swojej szkoły, to tak niewiele się zmieniło. Mój syn też uwielbia gry, ale teraz ma do dyspozycji więcej mediów, na których może grać. Zresztą myślę, że książka jest u nas w domu takim hitem dlatego, że Jasiek utożsamia się z Gregiem.

Forma książki jest bardzo atrakcyjna dla ośmio i dziewięciolatków. Tekst został napisany dosyć dużą czcionką imitującą pismo ręczne i dzięki temu ułatwia czytanie początkującym czytelnikom. W każdej części znajdziemy mnóstwo komiksowych rysunków dzielących partie tekstu i stanowiących podsumowanie albo komentarz do treści. Dziecko może więc niezależnie czytać sobie same ilustracje.

IMG_1776

Cwaniaczkowa mania sprawiła, że Jasiek jest szczęśliwym posiadaczem zarówno „Kalendarza szkolnego Cwaniaczka”, w którym może zapisywać swoje plany, zadania i przeżycia

IMG_1762

jak i kalendarza ściennego na 2015 rok. W kalendarzu znajdziemy wybrane ilustracje z wszystkich części. Znajdziemy w nim także zaznaczone różne śmieszne i ciekawe „święta”, jak np. Święto Dobrych Rad, Światowy Dzień Deskorolki, Dzień bez Komputera czy Dzień Dziwaka.

IMG_1759IMG_1757

A na 9-te urodziny mój syn zażyczył sobie tort z Cwaniaczkiem:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Poprosiłam Jasia, żeby napisał dla mnie recenzję swojej ulubionej serii książek. Oto ona:

” Cwaniaczek to książka o chłopcu który pisze dziennik. Główny bohater ma na imię Greg Heffley ma też starszego brata Rodricka ozcywiscie Rodrick zawzse chce go wpakować go wy kłopoty jeszcze najmłotszy brat Many obydwum whodzi wy drogę.Gwarantuje wam bardzo durzo uśmiehu.Bym był zapomnia cwaniaczek jest pzetłumazconu na polski na razie jest ih osiem ale zaniedługo wychodzom nowe ;)”

Mój dziewięciolatek ciągle wraca do Cwaniaczka, czyta w koło te książki. Uwielbia położyć się wieczorem na swoim materacu z kolejną częścią „Dziennika Cwaniaczka” i zapomnieć o całym otaczającym go świecie. A ja uwielbiam patrzeć jak nasze wspólne czytanie, które zaczęło się w jego wczesnym dzieciństwie, przemienia się w samodzielną pasję. Cieszę się, że rośnie mi w domu miłośnik książek i czytania.

Post powstał w ramach projektu „Przygody z książką”.

Zachęcam do przeczytania recenzji pozostałych uczestniczek TU.

przygody-z-ksiazka-logo21

3 thoughts on “Cwaniaczek rządzi!

  1. muszę zapamiętać tę serię dla młodszej młodzieży – póki co dla mnie za późno, a dla Jana za wcześnie…
    brawa dla młodego czytelnika – też mam nadzieję na taki obrót spraw za jakieś 5 lat 🙂

    Polubienie

  2. Pingback: Przygody z książką 2 / Blogi w projekcie | Dzika Jabłoń

Skomentuj

