Tort lodowy dla ochłody

  Początek czerwca cudownie letni, pełno słońca, upalna temperatura. Najbliższy weekend zapowiada się bardzo upalny. A co najlepiej ochładza oprócz kąpieli w chłodnej wodzie, oczywiście lody. Ja dziś chciałabym Wam zaproponować zrobienie tortu lodowego i zachwycenie nim rodziny i znajomych.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Przygotowanie go zajmuje trochę czasu i trzeba go zrobić dzień wcześniej, bo każda warstwa musi zamarznąć przed wlaniem następnej. Mój tort składał się z 4 warstw: truskawkowej, cytrynowej, arbuzowej i czekoladowej.

Warstwy owocowe to po prostu zmiksowane owoce z dodatkiem cukru.

Warstwa cytrynowa:  wymieszałam duży jogurt naturalny ze śmietanką kremówką, sokiem z 2 cytryn i cukrem pudrem – ilość cukru zależy jak bardzo słodkie chcecie mieć lody.

Warstwa czekoladowa: 

1,5 szklanka mleka albo mleka kokosowego, 2/3 szklanki cukru, 1 szklanka pokruszonej czekolady, można do smaku dodać pół łyżeczki ekstraktu waniliowego i szczypta soli.

Najpierw połączyłam mleko i cukier gotując je na małym ogniu, gdy się połączyły ściągnęłam z ognia i dodałam czekoladę. Zostawiłam na 2-3 minuty aby czekolada rozmokła, a następnie w blenderze zmiksowałam wszystko do gładkości. Na koniec można dodać ekstrakt waniliowy i sól.

Te lody można także zamrażać w foremkach na lody i zrobić dzieciom lody na patyku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Życzę Wam smacznego i udanego weekendu!!!

Podzielcie się, proszę, swoimi sposobami na radzenie sobie z upałem?

One thought on “Tort lodowy dla ochłody

  1. Pingback: Sól i lód na upał | MAMA AGA, sztuka i dzieciaki

Skomentuj

