Sąsiedzkie opowieści

Każdy z nas gdzieś mieszka i ma swoich sąsiadów. Zapytałam o to moje dzieciaki na zajęciach, a przede wszystkim czy znają ludzi, którzy mieszkają obok nich. Odpowiedzi były różne:

J: „Teraz mieszkam w kamienicy, ale niedługo przeprowadzamy się do nowego domu. Tam będę nudni sąsiedzi.” Dlaczego nudni? – spytałam. „Bo same dzidziusie. – odpowiedziała.

O wymieniła całą plejadę imion, mówiła i mówiła, musiałam jej przerwać, żeby inni mogli coś powiedzieć.

A mój Jaś najpierw wymienił swoje sąsiadki Kingę i Dominikę, które mieszkają w sumie najbliżej nas, a dopiero po chwili przypomniał sobie o cioci i wujku mieszkających w tym samym domu, co my.

A później zrobiliśmy takie domki czy małe bloki z różnymi postaciami w oknach. Dzieci mogły narysować, kogo tylko chciały.

IMG_0867

IMG_0864

IMG_0870IMG_0863IMG_0862IMG_0861IMG_0866IMG_0860IMG_0859IMG_0868

Nawet Mama Aga musiała zrobić swój własny:

IMG_0865

A tak wyglądają razem:

IMG_0871IMG_0873

Potrzebne są:

– karton z wyciętymi okienkami

– pisaki, kredki, papiery kolorowe

– białe kartki

– klej, nożyczki

– kolorowe gazety

Skomentuj

