Bzzzz …. inwazja pszczół

Na zebraniu w szkole u Jasia panie zapytały czy ktoś z rodziców robi coś ciekawego i mógłby o tym opowiedzieć dzieciom. Od zeszłego roku jesteśmy właścicielami niedużej pasieki i pomyślałam, że możemy z Jasiem zrobić prezentację o pszczołach.

IMG_0785

Nasza przygoda z pszczołami zaczęła się tak mimochodem od niechcenia… Gdy kilka lat temu zaprzyjaźniony pszczelarz chciał mi pokazać swoją pasiekę i mieszkające w niej pszczoły z bliska, podziękowałam ze strachu. Zawsze bałam się pszczół, może nie samych pszczół, ale tych owadów, które żądlą. I w życiu bym nie pomyślała, że kiedyś będę pszczelarką. Ale jak się mówi: „nigdy nie mów nigdy”, i że warto próbować nawet takich rzeczy, o których myślimy, że są nie dla nas. W moim przypadku właśnie tak jest. Spróbowałam i złapałam bakcyla, w sumie to rodzinnie go złapaliśmy.

Po roku przygody, pszczoły nie kojarzą mi się już z żądłami, choć uraczyły mnie swoim jadem nie raz, ale z cudownym zapachem. Gdy otwieramy ul to roztacza się wokół nas przepiękna słodka i ciepła woń, w której mieszają się zapachy wosku, propolisu, nektaru, pyłku, tego wszystkiego, co najlepsze w naturze. Aż chciałoby się wsadzić głowę do ula :-)).

Robiąc prezentacje w szkole opowiedzieliśmy historię naszej pasieki, pokazaliśmy dzieciom kompletny ul, narzędzia pszczelarza (dłutko, szczotkę do zmiatania pszczół z plastra, podkurzacz do robienia dymu), a także ramki z plastrami, przetopiony wosk. Dzieciaki mogły spróbować pyłku i świeżutkiego nektaru. Największym powodzeniem cieszyło się ubranie pszczelarskie, które mogli przymierzać.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A na koniec zrobiliśmy pszczoły wykorzystując kartoniki po jajkach. Najpierw dzieci malowały korpusy owadów na żółto z brązowymi paskami. Następnie każdy wyciął sobie skrzydełka z posrebrzanego przeźroczystego papieru, zrobili czułki i nóżki z wyciorków do fajek. Potem używając kleju na gorąco poprzyklejałam im wszystkie elementy do korpusu i powstały żółciutkie wesołe pszczółki.

IMG_0781IMG_0776IMG_0775IMG_0777IMG_0779IMG_0778

Potrzebne materiały:

– kartoniki po jajkach

– oczy

– wyciorki do fajek

– błyszczący papier

– farby żółta i brązowa, pędzle

– klej na gorąco

One thought on “Bzzzz …. inwazja pszczół

  1. Pingback: Sekretne życie pszczół – Dziecko na warsztat | MAMA AGA, sztuka i dzieciaki

Skomentuj

