Rysunki podziemnych światów

Dzieci w wieku między 6 a 9 lat są bardzo wymagającymi odbiorcami, lubią poznawać nowe rzeczy, są ciekawi świata, ale pod warunkiem, że jest to zbieżne z ich zainteresowaniami. Staram się aby zajęcia, które prowadzę były różnorodne pod względem tematycznym, ale także i pod technicznym. Chciałabym pokazać im różne techniki plastyczne, aby mogli poznać różne swoje możliwości, dlatego też malujemy, rysujemy używając kredek, pisaków, pasteli, ołówków, lepimy, wycinamy, kleimy, używamy technik mieszanych. W trakcie tych kilku miesięcy nauczyłam się, że nie wszystko, co mi się wydaje ciekawe i godne uwagi takie jest też dla moich uczniów. O tym, że trafiłam z tematem świadczy cisza i skupienie podczas wykonywania pracy. I teraz wymyślam takie tematy zajęć, które zainteresują moich uczniów, a oni lubią robić rzeczy w trójwymiarze, ozdoby, zabawki, coś, co ich w pełni angażuje i co mogą wykorzystać w zabawie.

Przeglądając internet w poszukiwaniu kolejnego pomysłu natknęłam się na rysunki przedstawiające podziemny świat mrówek i wiedziałam, że to będzie strzał w dziesiątkę. Ja jednak postanowiłam, że tematem będzie ich własna wizja podziemnego świata. Pokazałam dzieciakom różne rysunki i plany kopalń, metra, wymyślonych światów, aby ich zainspirować.

I powstały takie niesamowite podziemne światy:

IMG_0370

IMG_0372IMG_0371IMG_0376IMG_0375IMG_0379IMG_0381IMG_0377IMG_0378IMG_0374IMG_0373IMG_0383Underground_tomekMoi uczniowie użyli różnych materiałów plastycznych do wykonania swoich dzieł. Były to kredki ołówkowe, pisaki, ołówki, pastele tłuste i suche oraz długopisy. Cieszę się, że używają różnych narzędzi i z powodzeniem łączą je ze sobą.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s