Pokój Vincenta van Gogha

Twórczość Vincenta van Gogha jest mi bliska od dziecka. Pierwsza fascynacja sztuką zaczęła się właśnie od jego twórczości. Kolekcjonowałam albumy, reprodukcje i nawet, już jako dorosłej, udało mi się zobaczyć jego dzieła na żywo w muzeum w Waszyngtonie i w Paryżu w Musee d’Orsay.

30 marca była rocznica urodzin Vincenta van Gogha i dlatego postanowiłam skorzystać z okazji i przedstawić moim uczniom mojego ulubionego twórcę. Inspiracją dla naszych działań twórczych stał się obraz Vincenta z początku września 1889 roku pt: „Sypialnia van Gogha” w Arles oraz post z Smart Class.

Van Gogh tak pisał o swoim obrazie: „Tym razem jest to po prostu moja sypialnia, tu musi działać tylko kolor; podczas gdy przez uproszczenie przydaję rzeczom stylu, powinienem wzbudzić myśl o spokoju lub w ogóle o śnie. Krótko mówiąc, widok obrazu powinien uspokoić głowę lub, dokładniej, fantazję.”

Dzieci stworzyły swoje pokoje w trójwymiarze wykorzystując kolorowy papier, gazety i skrawki materiałów, a także własną wyobraźnię.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I w tych pracach, tak jak chciał van Gogh, działa przede wszystkim KOLOR. 🙂

One thought on “Pokój Vincenta van Gogha

Skomentuj

