Kolorowy obraz na szybie – sztuka abstrakcyjna z dwulatkiem

Chcesz wprowadzić trochę koloru do swojego domu z pomocą małego dziecka? Nie boisz się dać dwulatkowi kleju do zabawy? Zapraszam do czytania.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Odkryliśmy ostatnio fantastyczną zabawę plastyczną, która zaangażowała Olusia (i mnie również :-)) na dobre kilka godzin. Od dawna chciałam ją wypróbować, ale jakoś nie było okazji. W okresie bożonarodzeniowym nasze drzwi balkonowe były ozdobione obrazkami ze sztucznego śniegu, a po ich zmyciu zrobiło się jakoś pusto. I wreszcie przed walentynkami postanowiłam nadać oknu nowy „look” i przykleić na zmywalnym przezroczystym kleju serce z kolorowej prasowanej bibuły.Zaczęło się od serducha a skończyło na abstrakcyjnym mega kolorowym dziele, które w tamten ponury i pochmurny dzień, wprowadziło mnóstwo koloru do naszego domu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Do wykonania potrzebne są tylko dwa materiały: przezroczysty, zmywalny wodą klej i mnóstwo kolorowej prasowanej bibuły. Najpierw ja narysowałam klejem kształt serca na szybie, na takiej wysokości, żeby Oluś mógł swobodnie naklejać pocięte kawałki kolorowej bibułki. Potem role się odwróciły i to Oluś malował różne wzory klejem na oknie. Dałam mu kleju do plastikowego pojemniczka i pędzel i mój mały artysta wpadł w prawdziwy twórczy szał :-). Malował linie, zawijasy, różne dziwaczne kształty a ja pytając, którego koloru mam użyć, wyklejałam jego malunki bibułowymi skrawkami. Gdy już nie mógł wyżej dostać podstawiłam mu krzesło. I tak powstała niesamowicie barwna abstrakcja na naszych drzwiach balkonowych.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeżeli nie boicie się szyb pomalowanych klejem i wyklejonych bibułą to polecam tą zabawę z całego serca. Pełne zaangażowanie dziecka i radość z samodzielnej twórczości gwarantowana.

Skomentuj

